UMNO BERGEMBIRA DI BULAN SEDIH DAN JUGA BULAN ISRAK MIKRAJ PRK N41 MURAI

Satu majlis kebudayaan Anjuran jabatan kebudayaan dan kesenian negara, di padang permainan Kg.Manjor 11 July 2009 8.30 mlm yang jarak nya 30 meter dari Masjid Kg.Manjor, kuliah maghrib di jangka akan di sampaikan oleh Peresiden PAS TG Haji Hadi di Masjid itu.

poster2 11 july bersamaan 18 Rejab 8.30 – 11.30 mlm di kg manjor prk n41 murai

pisah jalan korang tengok hanya jalan kecik yang memisahkan dengan Masjid……. korang nampak ke Kubah Masjid tuuuu !

pekakas 1 peralatan ala ala konsert gituu……………..

pentas gambar dari belakang pentas…………………

rtm kajang RTM bahagian kejuruteraan KAJANG menyediakan peralatan audio dan visual, live kot…………..

Aku tau lah UMNO ni bila ada majlis seumpama itu, akan ada terpekik terlolong lah dan bersorak sorai, biasa la UMNO pentingkan hiburan untuk menarik anak muda.

Sepatut nya tak perlu ada majlis macam tu di bulan REJAB ni……kerana Bulan Rejab bulan berlaku nya peristiwa BESAR ISRAK MIKRAJ iaitu tahun ke-11 dari kerasulan Nabi Muhammad S.A.W. SELAIN YANG disifatkan oleh ahli sejarah sebagai tahun dukacita bagi baginda berikutan dengan dua musibah yang menimpa baginda secara berturut-turut. Iaitu kehilangan dua insan yang baginda sayangi berikutan kewafatan Khadijah (isteri baginda) dan kemudian disusuli pula dengan pemergian Abu Talib (bapa saudara baginda), tapi UMNO tak pernah rujuk pada TAQWIM Islam, itu lah kejahilan UMNO yang ketara. 

Di poskan oleh MUSLIMEEN

93% Kata Tahap Penerimaan Untuk Najib Tidak Meningkat

Sebanyak 93% responden Edisi 7 menyatakan langkah-langkah yang diumumkan oleh Perdana Menteri Najib Abdul Razak tidak akan meningkatkan tahap penerimaan rakyat Malaysia terhadapnya. Hanya 7% sahaja yang menyatakan sebaliknya.

Najib menandakan hari ke-100 pemerintahannya dengan mengumumkan 11 langkah populis dalam usaha merampas kembali sokongan rakyat dari Pakatan Rakyat.

Selepas majoriti 2/3 pemerintah terkubur dalam PRU-12 lalu, Umno-BN berusaha untuk memacu momentum politik yang tersadung kekalahan dalam siri pilihanraya kecil lepas.

Nekad mematikan kemaraan Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya Kecil N41 Manek Urai, Najib mengumumkan diskaun 20 peratus kepada pengguna kerap tol lebuhraya.

Najib juga berkata ini dan 10 rancangan yang lain akan disusuli dengan lebih banyak langkah populis di masa hadapan.

Najib berkata demikian kepada lebih 3,000 penyokongnya di majlis meraikan 100 hari pemerintahan beliau di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur hari ini.

Parti Keadilan Rakyat menyifatkan langkah populis ini sebagai gimik politik. Naib Presiden Mustapha Kamil Ayub berkata Kerajaan Pusat mampu melakukan yang lebih baik, namun kepentingan politik membantutkan kekuatan itu.

Selangor dibawah Pakatan Rakyat sanggup berbelanja berbilion ringgit membeli sistem pembekalan air dari pemegang konsesi air supaya rakyat tidak lagi terbeban dengan kos kehidupan Lembah Klang yang tinggi.

Mustapha juga berkata kepedulian rakyat yang jitu mendorong kerajaan Selangor untuk memperkenalkan program 20 meter padu air percuma untuk semua pengguna domestik.

Sekiranya pemerintah ikhlas mahu membantu rakyat, Mustapha menyeru Najib supaya meniru jejak langkah Selangor dan memilik-negara lebuhraya dari tangan konsesi.

“Dalam konteks pakatan, hal utama seperti air, jalanraya, hospital dan lain-lain, memainkan peranan yang lebih dalam persoalan untuk mengurangkan beban rakyat. Soal Kerajaan Negeri Selangor bawah pimpinan Pakatan sedia menggunakan sumber lain untuk menanggung kos pembekalan air, komitmen terhadap rakyat. Dalam masa yang sama, dalam keadaan ekonomi agak parah, rakyat perlu dibantu dengan cara demikian.”

“Diberikan satu bentuk di mana jika tidak secara langsung perlu ada kajian. Cara berkenaan (diskaun 20%) tidak melambangkan komitmen kerajaan meringankan beban rakyat. Tidak mencukupi kalau sekadar potongan 20% kepada pengguna kerap,”

Pendedahan dokumen konsesi lebuhraya mendedahkan kerajaan Malaysia dan pemegang konsesi telah menetapkan kenaikan harga tol secara berperingkat dalam satu perjanjian yang memakan masa antara 10 hingga 30 tahun.

Umno-BN beralasan bahawa kerajaan terpaksa membayar subsidi yang mahal kepada konsesi sekiranya kerajaan menghalang kenaikan harga tol.

Siri-siri bantahan dan demonstrasi rakyat membantah kenaikan harga tol bagaimanapun dijawab dengan kekerasan pihak berkuasa.

”Sebelum itu mereka kata tidak mampu dan perjanjian tidak boleh diubah. Sebelum ini mereka kata bahawa kerajan perlu beri subsidi dan pampasan kepada syarikat konsesi Kerana ia kewajipan secara kontrak, tiba-tiba dia boleh bagi 20%. Bagaimana 20% ini boleh dilaksanakan? Samada kerajaan perlu bayar subsidi yang lebih tinggi atau ini memang sesuatu yang didalam kuasa kerajaan. Ini tidak dijelaskan,” kata Pengarah Strategi PKR, Tian Chua.

Kata Tian Chua lagi, beliau mengganggap pusingan-U ini hanya satu gimik politik yang digunakan Najib untu menawan hati rakyat.

“Ia hanya gimik politik untuk menunjukan Najib prihatin terhadap kebajikan rakyat, tapi sebenarnya tidak mengubah atau menyesesaikan masalah. 20% bukan untuk semua hanya sebahagian pengguna. Saya kurang pasti cara mereka untung menghitung siapa layak atau tidak. Ia masih belum jelas,”

“Yang penting kita harus mengkaji semula perjanjian konsesi supaya kerajaan boleh mengambilalih atau mengurangkan tol. Itu langkah yang lebih berkesan daripada hanya menggunakan diskaun,” katanya.

Read more…

Posted by pemudabesut

India PM: Pakistan must help to resolve issues

MUMBAI (Reuters) – India wants to resolve differences with Pakistan but Islamabad must help by clamping down on militants such as those who attacked Mumbai last year, Prime Minister Manmohan Singh said.

“We will do all that is necessary to resolve all outstanding issues that have bedeviled India’s relations with Pakistan,” Singh said.

“But it requires credible action on the part of Pakistan to deal with terrorist elements directing their energy to disrupt and destabilize our economy and polity,” he added in remarks made en route from Italy after the G8 summit.

A transcript of Singh’s comments was posted on the website of the ministry of external affairs on Saturday and came before a meeting Singh is scheduled to have next week with Pakistani Prime Minister Yusuf Raza Gilani in Sharm-el-Sheikh in Egypt, on the sidelines of a Non-Aligned Movement summit.

India says the assault on Mumbai, in which 166 people were killed, was carried out by members of the Pakistan-based Lashkar-e-Taiba (LeT) militant group who must have had backing from some official Pakistani agencies.

India has demanded Pakistan bring to book members of the group that it blames for the Mumbai attacks, and that it dismantle the infrastructure that supports groups like the LeT and the Jamaat-ud-Dawa (JuD).

“If they do that, we are willing to walk more than half the distance to normalize our relations,” Singh was cited as saying.

While Pakistani investigators have acknowledged that the coordinated attacks were launched and partly planned from its soil, and that the sole surviving attacker was Pakistani, it has denied involvement of any official agency into the attack.

Pakistan, which is keen to resume peace talks, has vowed to take action against militants found guilty of involvement in the Mumbai attacks, and has made some arrests, but India has expressed frustration at the slow pace of progress.

Singh said he had appealed to leaders at the G8 and G5 summits to exert pressure on Pakistan on this matter.

The United States is keenly interested in resumption of talks between the two countries to ease tensions on Pakistan’s eastern border with India, so it can focus on fighting Taliban militants on its western border with Afghanistan.

U.S. Secretary of State Hillary Clinton is scheduled to visit India later this month.

(Reporting by Rina Chandran; Editing by Michael Roddy)

19 militants killed in Afghan clashes

KABUL – Afghan police and coalition forces killed 19 suspected militants in two separate clashes in southern Afghanistan, while four Afghan guards were killed near the capital, officials said Saturday.

The militants died in two clashes in Uruzgan’s Charchino district Friday, the Interior Ministry said in a statement. There were no casualties among police of foreign troops, it said.

Southern Afghanistan is the central battlefield in the fight against the Taliban, which has made a comeback as an insurgency since the U.S.-led invasion that toppled its hard-line government in 2001.

In neighboring Helmand province, thousands of U.S. Marines are conducting their biggest American anti-Taliban operation since the invasion, but it is Britain that has been losing most of the troops in that region. In the last 10 days, 15 British soldiers have been killed, one of the worst periods for that county’s troops here.

Separately, a provincial spokesman in central Afghanistan says four Afghan private security guards were killed in an insurgent attack on a main road in Ghazni province Friday.

Ismail Jahangir, the spokesman, says the incident happened in Ghazni’s Andar district.

 In this photo released by Physicians for Human Rights, this April 2002 photo AP – In this photo released by Physicians for Human Rights, this April 2002 photo shows a test trench dug …

Uighurs dispute China’s breakdown of riot dead

A mother holds on to her child as she cries for her husband who was killed AP – A mother holds on to her child as she cries for her husband who was killed during riots in Urumqi, China, …

By WILLIAM FOREMAN and GILLIAN WONG, Associated Press Writers William Foreman And Gillian Wong, Associated Press Writers 27 mins ago

URUMQI, China – China released a breakdown Saturday of the death toll from communal rioting, saying most of the 184 killed were from the Han Chinese majority — an announcement that only fueled suspicion among Muslim Uighurs that many more of their people died.

Identifying the ethnic background of the dead for the first time since last Sunday’s unrest in western Xinjiang, the government’s Xinhua News Agency cited provincial officials as saying 137 victims were Han while 46 were Uighurs and one was a Hui, another Muslim group.

Uighurs on the streets of the Xinjiang capital, Urumqi, and from exile activist groups disputed the new figures, citing persistent rumors that security forces fired on Uighurs during Sunday’s protest and in following days.

“I’ve heard that more than 100 Uighurs have died, but nobody wants to talk about it in public,” said one Uighur man who did not want to give his name because the city remains tense and security forces are everywhere.

Dispelling such suspicions has become another challenge for the government as it tries to calm the troubled region and win over critics in the international community. Turkey — whose people share an ethnic and cultural bond with the Uighurs — has been particularly critical with the prime minister likening the situation to genocide.

Uighurs (pronounced WEE-gers) have repeatedly told foreign journalists in Urumqi that police shot at crowds. The accounts have been difficult to verify, except in isolated cases, making it unlikely that Uighur deaths numbered 500 or more as some exile activists have claimed. Security forces have shown discipline in dealing with agitated and angry crowds of Uighurs and Han in the days following the riot.

Nearly a week after last Sunday’s disturbance, officials have yet to make public key details about the riots and what happened next. How much force police used to re-impose order is unclear. Xinhua’s brief report, which raised the death toll by nearly 30, did not say whether all were killed Sunday or afterward when vigilante mobs ran through the city with bricks, clubs and cleavers.

China’s communist leadership has ordered forces across Xinjiang to mobilize to put down any unrest, adding a note of official worry that violence might spread elsewhere. The state-run China News Service said that authorities last Monday arrested an unspecified number of people plotting to instigate a riot in Yining, a city near Xinjiang’s border with Kazakstan.

In a separate report, the news agency said that some of the rioters in Urumqi (pronounced uh-ROOM-chee) came from Kashgar, Hotan and other cities in the region, which abuts Pakistan, Afghanistan and other parts of Central Asia.

In Urumqi, some Chinese held funeral rites for their dead Saturday. At a makeshift funeral parlor along an alley, friends paid respects at an altar with photos of the dead: a couple and her parents, all beaten to death in the riot.

Security forces patrolled the city in thick numbers. Paramilitary police carrying automatic weapons and riot shields blocked some roads leading to one largely Uighur district. White armored personnel carriers and open-bed trucks packed with standing troops rumbled along main avenues.

In one Uighur neighborhood, a police van blared public announcements in the Uighur language urging residents to oppose activist Rebiya Kadeer, a 62-year-old Uighur businesswoman who lives in exile in the U.S., whom China says instigated the riots without providing evidence. She has denied it.

Kadeer, president of the pro-independence World Uyghur Congress, and other overseas activists say that many more Uighurs have accused authorities of downplaying the toll to cover up killings by Chinese security forces. “We believe the actual number of people dead, wounded and arrested is much higher,” she said in an interview Friday in Washington.

Kadeer has said at least 500 people were killed while other overseas groups have put the toll even higher, citing accounts from Uighurs in China.

China has said its security forces exercised restraint in restoring stability but has not provided details nor explained why so many people died.

Prime Minister Recep Tayyip Erdogan of Turkey — where daily protests have voiced support for the Uighurs — urged Beijing to prevent attacks on the minority group.

“These incidents in China are as if they are genocide,” said Erdogan. “We ask the Chinese government not to remain a spectator to these incidents. There is clearly a savagery here.”

The violence last Sunday followed a protest against the June 26 deaths of Uighur factory workers in a brawl in southern China. The crowd then scattered throughout Urumqi, attacking Han Chinese, burning cars and smashing windows.

Many Uighurs who are still free live in fear of being arrested for any act of dissent.

Thousands of Chinese troops have flooded into Urumqi to separate the feuding ethnic groups, and a senior Communist Party official vowed to execute those guilty of murder in the rioting.

A report in the Urumqi Evening News on Friday said police caught 190 suspects in four raids the day before.

The government believes the Uighurs should be grateful for Xinjiang’s rapid economic development, which has brought new schools, highways, airports, railways, natural gas fields and oil wells in the sprawling, rugged Central Asian region, three times the size of Texas.

But many of the Turkic-speaking Uighurs, with a population of 9 million in Xinjiang, accuse the dominant Han ethnic group of discriminating against them and saving all the best jobs for themselves. Many also say the Communist Party is repressive and tries to snuff out their Islamic faith, language and culture.

sorotan kes along telah tersebar luas di media antarabangsa termasuk ekonomi m’sia

Sabah: Kenapa Negeri Ke-2 Terkaya jadi miskin bawah UMNO?

Oleh: dewa

Pada tahun 1970, Sabah merupakan negeri kedua terkaya di Malaysia dengan KDNK melebihi Selangor dan Kuala Lumpur. Hari ini, UMNO berjaya merompak kekayaan Sabah dan menjadikan Sabah antara negeri termiskin sekalipun kos sara hidup di sana tinggi.

Kekalahan memalukan UMNO di Semenanjung membuatkan UMNO terpaksa bergantung semula kepada undi Sabah dan Sarawak untuk terus berkuasa.

Tindakan membanyakkan kerusi Parlimen dari Sabah Sarawak akhirnya akan membuatkan rakyat Malaysia tunduk kepada Ketuanan Rumah Panjang. Artikel ini membincangkan cara-cara UMNO akan terus mempermainkan rakyat Sabah dan Sarawak.

 

Sabah adalah sebuah negeri yang terletak di bahagian utara Kepulauan Borneo (lihat peta) dan merupakan negeri kedua terbesar di Malaysia selepas Sarawak.

 

Sabah juga dikenali sebagai ‘Sabah, Negeri Di Bawah Bayu’ kerana kedudukan negeri tersebut yang berada di bahagian luar dan selatan zon ribut.

 

Asal-usul nama ‘Sabah’ diperolehi daripada sejenis tanaman iaitu pisang yang dikenali sebagai ‘pisang saba’ iaitu sejenis buah pisang yang dipanggil “SABBAH ” atau “SAPPAH” oleh masyarakat kaum Suluk (Sulu)dan Bajau-Sulu, yang sangat popular dibuat pisang goreng.

 

Penduduk Sabah terdiri daripada masyarakat berbilang kaum, di mana kumpulan etnik terbesar adalah kaum Kadazandusun (satu pertiga) dan diikuti oleh Tausug ( Sulu ),Bajau dan Cina, Melayu, dan kaum-kaum minoriti lain.

 

Ibu negeri Sabah ialah Kota Kinabalu, yang terletak di Residensi Pantai Barat Sabah. Semasa zaman penjajahan British, Kota Kinabalu dikenali sebagai Jesselton.

 

Negeri Sabah ditadbiri oleh Dewan Undangan Negeri dan Jemaah Menteri / Kabinet Negeri. Dewan Undangan Negeri merupakan kuasa tertinggi dalam menetapkan polisi di dalam negeri. Kabinet Negeri bertanggungjawab kepada Dewan Undangan Negeri yang diwakili oleh pelbagai Ahli Dewan Undangan Negeri (60 kawasan) yang dipilih rakyat melalui Pilihanraya Umum setiap lima tahun. Ia diketuai oleh Yang di-Pertua Negeri yang dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong Malaysia.

 

Jabatan Ketua Menteri adalah tiang pentadbiran negeri yang meletakkan pejabat Ketua Menteri, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri serta lain-lain jabatan.

 

Pada 1970, Sabah merupakan negeri yang kedua terkaya di Malaysia, dengan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) per kapita di belakang Selangor (termasuk Kuala Lumpur). Walaupun ia kaya dengan sumber semula jadi, kini Sabah adalah negeri yang termiskin di kalangan negeri-negeri Malaysia. Pendapatan puratanya pada sekarang adalah di kalangan negeri Malaysia yang paling rendah, sedangkan kos sara hidupnya lebih tinggi daripada Semenanjung Malaysia.

 

Pada 2000, kadar pengangguran Sabah ialah 5.6 peratus, yakni yang tertinggi di Malaysia dan merupakan dua kali ganda purata nasional sebanyak 3.1 peratus. Tahap kemiskinannya sebanyak 16 peratus merupakan tahap yang tertinggi di Malaysia, yakni lebih daripada tiga kali purata nasional. Sebahagian daripada masalahnya ialah pembahagian kekayaan yang tidak saksama.

 

UMNO juga mempergunakan sepenuhnya penguasaan mereka ke atas Ketua Kampung dan JKKK. Ketua Kampung, selain tugasnya membuat laporan dari masa kemasa kepada cawangan dan bahagian UMNO kegiatan seharian ahli-ahli UMNO di kampung, beliau bersama JKKK dan Pemaju Mukim juga mengenal pasti

para pengundi yang pro parti pembangkang.  Penduduk kampung yang pro parti akan diboikot dan ditindas.

 

Peranan Kerajaan UMNO/BN pula, menjaga kebajikan Ketua Kampung, JKKK dan Pemaju Mukim disetiap kawasan pilihanraya. Semua  projek kecil-kecilan diagihkan pula kepada Penghulu Kampung, JKKK dan Pemaju Mukim melalui teori 3 in 1, “Satu untuk aku, satu untuk kau dan satu lagi untuk dia”.

 

UMNO juga mempermainkan anak bumiputera Sabah dengan mewujudkan suasana rendah diri. Seorang sahabat penulis yang juga merupakan majistret di Sabah sangat taat kepada BN kerana menganggap BN satu-satunya sumber rezekinya yang berasal dari keluarga susah. Dia sangat terasa terhutang budi kerana BN sudi membekalkan elektrik dan air ke kampungnya. Dia juga sangat benci kepada pembangkang setiap kali di’tarbiyah’ oleh Biro Tatanegara.

 

Usaha Pakatan Rakyat untuk menembusi Sabah disukarkan apabila kepimpinan Pakatan ditindas dan dihalang dari memasuki Sabah. Apa pun, selagi Sabah dan Sarawak tidak ditembusi, sukar bagi Pakatan mengambil alih kerajaan..

 

Apa pun, Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehinggalah mereka berusaha mengubahnya sendiri

One Malaysia DS Najib : Tiada Gunanya ! dan Benarkah ?

State rights: Sarawak BN messed up ~ Malaysiakini

 

Sarawak PKR chief Dominique Ng rebuked the state’s tourism minister Michael Manyin for saying that the basic rights of the state as contained in the 20-point Malaysia Agreement would be lost if Pakatan Rakyat were to form the government.

“It was the Sarawak BN that had partially traded off immigration powers as provided for in the 20-point Malaysia Agreement when the requirement for passports or filling immigration forms for Malaysians from other states coming into Sarawak was abolished in 2005,” he said.

Ng, the state assemblyperson for Padungan, added: “Instead the state BN government is on record for having abused immigration powers of the state to stop opposition leaders from entering the state.

“In contrast to the BN government, a future PR government in Sarawak will ensure that the posts of director of labour, senior assistant director, assistant director and all of the senior labour posts will be filled by Sarawakians or long term residents married to Sarawakians.

“Labour interests in Sarawak can only be looked into by local officers with special understanding of labour matters,” he said.

‘BN abolished use of English’

Ng explained that the use of English as an official language in the state was a right clearly stated in the Malaysia agreement.

“It was abolished by the BN government in the mid-80s, much to the detriment of educational progress in Sarawak,” he said.

The BN government, added Ng, had presided over the unfair distribution of natural resources.

Forty-six years after independence, the people of Sarawak are still being given 5 percent of the oil profits as royalty, though Sarawak is a major oil-producing state.

“Poverty in Sarawak is among the highest, and development of Sarawak is lagging far behind the rest of the nation,” he said.

Manyin had warned the people that they stood to lose many of their fundamental rights as Sarawakians if they wanted change for the sake of change.

“I feel disturbed by some Sarawakians who call for a change of government and leadership using peninsula-based Pakatan Rakyat as their political platform.

“This is dangerous because it could result in Sarawak losing its rights as contained in the 20-point agreement when it helped to form Malaysia in 1963,” he said.

Absurd claims by minister

Manyin added that some areas in the agreement were meant to give Sarawakians a head-start over their more advanced West Malaysian counterparts.

Meanwhile, Ng said Sarawak’s representation in the federal cabinet had declined, especially the absence of representation from the minister’s own Bidayuh community.

“Should he not first champion the interests of his own community at the federal level?

“He will not get anywhere trying to deflect the neglect of his own community by his absurd claims about a possible PR government in Sarawak in future,” he stressed.

Ng assured that a future PR government in Sarawak as promised by Anwar Ibrahim, the PKR de facto leader, would respect the agreed rights of people of Sabah and Sarawak and bestow an improved level of state autonomy.

The PR government would also improve the representation of the two states in the federal cabinet by creating a second deputy prime minister to be filled by a Sabah or Sarawak Malaysian.

It will also improve the presence of officers from the two states in the foreign and diplomatic service; raise the oil royalty from the current 5 percent to 20 percent and provide a modern highway for Sarawak and narrow the development gap between East and Peninsula Malaysia.

“What is the BN government offering Sarawak in comparison?” Ng asked.

 

Posted by Jetty

marilah kita tengok terkini manek urai dan sorotan kenangan wakil rakyat pas

%d bloggers like this: