Manek Urai: Akibat RM19,500 – Umno Kalah 65 Undi.

  

Seorang bekas pemimpin Umno Kuala Krai mendakwa sehingga tengah malam tadi masalah pembahagian duit kepada pengundi Umno di DUN Manek Urai belum selesai.

“Masih ada lagi yang mendakwa belum menerima duit yang dijanjikan. Saya difahamkan mereka akan mendapat RM300 seorang.

“Saya difahamkan duit tidak cukup, terpaksa menunggu duit baru,” katanya, yang enggan namanya disiarkan, kepada Malaysiakini.

Di sebabkan RM19,500 hinggit…. umno KALAH… ha..ha…ha…. 65 orang/undi jer… bawak beg besar-besar belaka…., itulah kenapa tak belajar kira-kira dengan Khir Toyo… tengok… akibat tak cukup duit, 65 orang sudah lari…..

Wang… besar…wang… besar…. cakap juta-juta (jambatan je… 7 juta) RM19,500 pun tak dapat di adakan… piiirahhhhh mabukkkk. Memang patut pun kalah… kalau menang sekalipun Jambatan 7 juta pun entah kemana gamaknya…

Isa: Kencing berterabur…. lepas ni nak kencing kat mana pulak yeaaaa… nak tanya Najib atau Muhyiddin? soalan cepumas ni…

 
 

2 comments Posted by Isa 9:38:00 PM

 

Sebagai pembuka bicara kali ini, Ucapan sekalung TAHNIAH kepada calon dan parti PAS yang menang dalam PRK Manek Urai, seperti yang umno selalu katakan walaupun menang 1 undi sekalipun, ianya tetap menang.

Dan sekalung TAHNIAH juga kepada Barisan Nasional dan umno khususnya kerana berjaya mengekalkan rekod kekalahan buat kali ke 6 berturut-turut. Cuba lagi nanti… dan jangan mudah putus asa… aku sentiasa mendoakan supaya ada lagi PRK dalam masa terdekat ini. Kali ini biarlah dari kerusi UBN pula… yang padammmmm.

Sekarang ini aku nak tanya Muhyiddin Yasin yang memberi kenyataan ankhbar seperti di laporkan oleh Bernama, petikan beliau;

Beliau mengulas kelemahan kawalan SPR di kawasan mengundi di Sekolah Kebangsaan Peria tengah hari ini sehingga mencetuskan sedikit pertelingkahan antara penyokong PAS dan BN, yang akhirnya menyebabkan dua anggota Puteri Umno cedera dibaling batu oleh penyokong PAS.

“Yang jadi masalah bila orang luar datang tidak tahu budaya tempatan malahan amat memalukan apabila mengatakan mereka dari parti yang memperjuang Islam tetapi perbuatan tidak Islamik dan mencemarkan agama Islam. Dalam berselawat, mereka mencerca, mencaci serta mengata,” katanya.

Beliau berkata penyokong BN tidak pernah melakukan perbuatan sedemikian.

Sehubungan itu, katanya, pemimpin PAS perlu bertanggungjawab untuk menasihati penyokong mereka kerana perbuatan yang dilakukan bukan sahaja bertentangan dengan adat dan budaya tetapi juga syariat Islam.

Jika benar adanya Puteri umno yang cedera parah dan menerima beberapa jahitan seperti yang di laporkan, sila kemukakan bukti. Dan kepada Muhyiddin Yasin aku nak tanyakan juga, apa maknanya gambar di bawah ini, (gambar dari TPU)

Kenapa Media Balaci Umno tak siarkan berita ini… kenapa.. kenapa dan kenapa..? Dan di laporkan juga 2 orang muslimah PAS juga dilaporkan cedera akibat di baling batu oleh penyokong umno.

Di mana adanya umno… di situlah keganasan dan kekecohan akan berlaku. Kenapa di PRK Penanti tiada kekecohan dan keganasan, dan Anggota Polis boleh tidur baring lagi. Sebabnya puak-puak jakun dari umno dan barisan nasional tak ada… sebab itulah aman dan damai.

Isa: Muhyiddin tau apa… awal-awal lagi dah naik helikopter cabut ke Kota Bahru…

 

 
 

0 comments Posted by Isa 12:24:00 PM

 

Salah satu usaha terdesak puak umno dengan memburukkan peribadi Tuan Guru Nik Aziz.

Korang bacalah kat sini, Ba…Alif…Gang… bunyinya apa? murid-murid…?

BANGGANG!!!

Isa: Kayanya Pemimpin PAS dengan Pemimpin Umno banyak bezanya… kenapa gang umno ni tak repot pada SPRM untuk siasatan. Khir Toyo apa khabar… dah ada pembeli ke?

 
 

1 comments Posted by Isa 11:24:00 AM

 

Seorang wanita dipercayai penyokong Umno “naik angin” kerana tidak tahan mendengar bacaan salawat dan takbir yang kuat dan tidak henti-henti oleh penyokong PAS.

Insiden dekat SK Manek Urai Baru bermula lebih kurang 9.10 pagi, tidak lama selepas MB Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meninggalkan kawasan tersebut.

Laungan takbir yang diselang-seli dengan selawat kira-kira 150 penyokong PAS, kebanyakan lelaki yang berada di sebelah sekumpulan 50 penyokong BN, rata-ratanya wanita, menimbulkan rasa gelisah wanita terbabit.

Beliau kelihatan berbincang dengan beberapa petugas PAS dan dengan muka berangnya bersuara dengan nada sedikit tinggi. Bagaimanapun suaranya ditenggelami laungan penyokong PAS.

Beberapa anggota polis kemudian kelihatan cuba memisahkan kumpulan parti politik yang bertanding. Kira-kira 30 anggota polis ditempatkan di situ.

Isa: Alahai… macam-macam hal… dan ragam.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: